Nieuws

Huisdieren mogen blijven

AlphonsDat huisdieren toch worden toegestaan in woningen is het grootste succes dat Duwoners bereikte in de laatste adviesaanvraag.... lees verder

350 euro bemiddelingskosten vindt DUWO ook teveel!

Duwoners heeft DUWO om opheldering gevraagd over de 350 euro administratie/bemiddelingskosten die volgens de website van DUWO gevraagd werd bij enkele woningen.... lees verder

FAQ: Kan je je huurtoeslag kwijtraken na huurverhoging?

Duwoners kreeg van een bewonerscommissie een vraag over de huurtoeslag en of je deze kon kwijtraken na huurverhoging van 1 juli. ... lees verder

Barbecuen in de Kolenkit


KolenkitBBQ_2014De blokbarbecue in de kolenkitbuurt was een groot succes! De geur van smeulende kooltjes, goed weer, lekker eten, tafeltennis en muziek maakte 31 mei 2014 tot een bijzonder gezellige dag.... lees verder

Duwoners Enquete Parkeerplaats Opaallaan afgesloten

Bewoners van Opaallaan zijn het oneens dat DUWO het parkeerterrein onlangs heeft afgesloten. Uit de online enquete van Duwoners blijkt dat bijna 90% van de bewoners hier zo over denkt. Men baalt vooral dat men niet meer gratis kan parkeren bij hun flat. Dat het terrein voor niet-bewoners wordt afgesloten vinden de bewoners over het algemeen wel een goed idee. Alleen zou men dan graag wel een gratis sleutel willen hebben om zelf te kunnen parkeren of om bezoekers met een auto binnen te kunnen laten.... lees verder

FAQ: Afrekening servicekosten

Dit jaar is voor het eerst dat DUWO automatische afrekeningen heeft verstuurd over de servicekosten.  Bij Duwoners zijn veel vragen binen gekomen over de brief aangezien deze onduidelijk is vooral voor huurders van onzelfstandige eenheden. In de brief staat dat het een individuele afrekening betreft, maar uit de bijlage is dat niet duidelijk.... lees verder

FAQ: Kan ik geld krijgen voor opknappen van gemeenschappelijke ruimtes?

We krijgen vaker vragen of er mogelijkheden zijn om de gemeenschappelijke ruimtes op te knappen. Ja, er zijn middelen om huurders te helpen, zowel via DUWO als via Duwoners.

DUWO vergoedt in principe de verf om de muren van gemeenschappelijke ruimtes te schilderen. Je kunt ze altijd benaderen voor dit soort initiatieven. Mocht er geen respons komen of DUWO weigert je te steunen, dan kun je altijd ons benaderen.... lees verder

Wordt het terrein Opaallaan echt afgesloten?

DUWO heeft onlangs besloten om het terrein van de Opaallaan af te sluiten voor auto's. Dit is een vrij drastisch besluit. Vorig jaar heeft Duwoners daarom een voorlopig negatief advies hierover gegeven. We hebben DUWO gevraagd eerst de situatie ter plekke goed uit te zoeken en aan de bewoners te vragen wat ze willen. Dat is niet gebeurd en overleg hierover met Duwoners heeft sindsdien ook niet meer plaatsgevonden.... lees verder

FAQ: Hoe meld ik een onderhoudsklacht of verzoek tot reparatie?

De meeste huurders hebben een servicekostenabonnement, waardoor je niet zelf de kosten van allerlei kleine reparaties hoeft te betalen of zelf de reparaties moet oplossen. Denk hierbij aan ramen en deuren die niet meer sluiten, een lekkende kraan, etc. Maar ook grotere problemen met verwarming, douche of wc zijn zaken die DUWO Onderhoud dient op te lossen. Je kunt dan DUWO Onderhoud bellen om jouw problemen te verhelpen.... lees verder

Onzelfstandige huurders mogen nieuwe huisgenoten blijven kiezen - DUWO neemt advies van Duwoners over

Huurders van onzelfstandige eenheden hebben volgens hun huurcontract het recht om zelf hun nieuwe medebewoners te kiezen. Dit instemmingsrecht is belangrijk voor de sfeer in huis, zeker als je allerlei voorzieningen deelt zoals WC, douche en keuken.... lees verder

Inhoud syndiceren